Published: 30 marca 2021

Jaka jest najlepsza dieta odchudzająca? Znamy odpowiedź!

Do lata zostało niewiele ponad 2 miesiące, a Ty zaczynasz zastanawiać się jaką dietę wybrać, aby szybko schudnąć? Dieta keto, śródziemnomorska, białkowa, a może post Dąbrowskiej? Zapraszamy do lektury artykułu, z którego dowiesz się, jaką dietę wybrać!

Co jakiś czas pojawiają się modne diety, które obiecują szybką utratę masy ciała i spektakularne efekty w krótkim czasie. Podbijają internet i media społecznościowe swoją popularnością, ale wszystkie mają jedną wadę - są niedoborowe. Zazwyczaj wykluczają jeden lub wiele składników pokarmowych, a ich efekt odchudzający polega na tym, że po prostu jemy mniej niż potrzebujemy. Nie mają żadnych magicznych właściwości, które przyspieszają spalanie tkanki tłuszczowej, nie polepszają metabolizmu. Jaką więc wybrać dietę, aby szybko i zdrowo zrzucić zbędne kilogramy?

Idealna dieta odchudzająca powinna być:

  1. Indywidualna - każda dieta, czy to odchudzająca czy nie, powinna być dobrana indywidualnie pod nas. Opierać powinna się na produktach, które znamy i lubimy w odpowiednich proporcjach i w dobranej kaloryce, która niesie za sobą zdrową redukcję masy ciała. Wyobraźcie sobie, że w Waszym jadłospisie codziennie pojawiają się produkty, których nie lubicie, to kompletnie nie Wasze smaki. To oczywiste, że taką dietę szybko rzucicie w kąt i wrócicie do zdrowych nawyków. Dlatego tak ważne jest, aby w zdrowym, redukcyjnym jadłospisie uwzględnić nasze ulubione potrawy, może w trochę zdrowszych wersjach. Tak samo indywidualnie powinna być dobrana ilość posiłków, ich godziny i objętość.
  2. Smaczna - pewnie tak jak i Wy, nie wyobrażam sobie jeść na siłę potraw, które mi nie smakują. Powiedzenie, że na diecie jemy samą sałatę i produkty bez smaku jest ogromnym mitem. Odpowiednio skomponowana, kreatywna i dobrana indywidualnie dieta jest przyjemnością, okrywaniem nowych smaków i połączeń, a nie katorgą. Co więcej! W zdrowej, zbilansowanej diecie także znajdzie się miejsce na małe grzeszki takie jak słodycze czy lampka wina!
  3. O odpowiedniej kaloryce - wiecie, jaki jest najczęstszy błąd osób pragnących zrzucić parę kilogramów? Zbyt restrykcyjna dieta, zbyt mała ilość przyjmowanych kalorii. Takie postępowanie przyniesie jednak więcej szkód, zdarza się tak, że mimo bardzo dużego deficytu kalorycznego osoby nie chudną, zwalnia ich metabolizm, pojawiają się niedobory witamin i składników mineralnych.
  4. Dobrana do stanu zdrowia - większość jednostek chorobowych potrzebuje wsparcia dietetycznego. W części z nich wyklucza się niektóre składniki, skupia się na odpowiedniej proporcji lub występuje zwiększone zapotrzebowanie. Zazwyczaj dietę opiera się na badaniach laboratoryjnych oraz wywiadzie chorobowym. Nawet dieta redukcyjna powinna uwzględniać preferencje oraz stan zdrowia pacjenta.

ZDROWA I ZBILANSOWANA DIETA OD DIETETYKA W NISKIEJ CENIE

Dieta redukcyjna, czyli odchudzająca powinna być dla nas przyjemnością, a nie katorgą, nie powodować stałego uczucia głodu ani niedoborów witamin i składników pokarmowych. Wręcz przeciwnie! Stosowanie indywidualnego jadłospisu powinno być dla nas przyjemnością, a dzięki zdrowym potrawom sprawiać, że poczujemy przypływ energii i siły, a nadprogramowe kilogramy będą stopniowo i trwale spadać. Najlepszym rozwiązaniem więc jest skorzystanie z usługi doświadczonego dietetyka, który dobierze sposób żywienia do naszych preferencji i potrzeb.

Umów się na wizytę

Akademia Aktywnego Życia Zaprasza
UMÓW SPOTKANIE

Patronat honorowy

podlasie
cart